• Tweedehands boot. 7316 | Schoener tweedehands

    Schoener Lunstroo Schooner type Herreshoff

    --

    • Noord-Holland (Nederland)
    • Jaar: 1982
    • Lengte: 31m.
    • Lunstroo Schooner type Herreshoff 31 m van Lengte. Opmerkingen: [p]de verkoper meldt dat de gegevens van het schip in goed vertrouwen zijn weergegeven maar kan niet instaan voor de ...

  • Tweedehands boot. 5584 | Schoener tweedehands

    Schoener Nauticat 33

    --

    • Noord-Holland (Nederland)
    • Jaar: 1972
    • Lengte: 10,11m.
    • Nauticat 33 10.11 m van Lengte 1,55 m van Diepgang.

  • Tweedehands boot. 2989 | Schoener tweedehands

    Schoener Nauticat 38

    --

    • Noord-Holland (Nederland)
    • Jaar: 1985
    • Lengte: 11,42m.
    • Nauticat 38 11.42 m van Lengte 1,8 m van Diepgang.

  • Tweedehands boot. 7495 | Schoener tweedehands

    Schoener RIVERLINE 2000

    --

    • Gevalideerde tweedehands boot
    • Noord-Holland (Nederland)
    • Jaar: 2012
    • Lengte: 19,77m.
    • RIVERLINE 2000 19.77 m van Lengte 1,1 m van Diepgang.

  • Tweedehands boot. 4101 | Schoener tweedehands

    Schoener VAN DER HEIJDEN SUPERIOR FLY 2000

    --

    • Gevalideerde tweedehands boot
    • Noord-Holland (Nederland)
    • Jaar: 2010
    • Lengte: 18,5m.
    • VAN DER HEIJDEN SUPERIOR FLY 2000 18.5 m van Lengte 1,45 m van Diepgang.

De schoener is een schip van Turkse oorsprong die vroeger als vissers- of vrachtschip werd gebruikt. Het is een type zeilboot met twee of meer masten (het kan tot zeven masten hebben) die licht naar het achterschip hellen en met tuigage gevormd door gaffelzeilen en langscheepse tuigen. De schoener verschilt van andere soorten zeilboten omdat het een zeer brede en lange boot is, de lengte kan variƫren van 14 tot 36 meter, wat zorgt voor comfort en stabiliteit. Deze kenmerken maken vandaag de dag van de schoener een ideaal recreatievaartuig, en is hij niet meer zo geschikt als vissers- of vrachtboot. Schoeners zijn meestal gemaakt van massief hout (mahonie, teak, iroko, dennenhout), maar de modernste zijn van staal. Wanneer ze een motor hebben, kunnen ze een snelheid van 10 tot 11 knopen bereiken. Ze bieden plaats aan een bemanning van 6 tot 24 personen en hebben 4 tot 12 een- of tweepersoonshutten met eigen badkamer. Het voordek wordt vaak gebruikt als zonnedek of ontspanningsruimte, terwijl het achterschip meestal de eetruimte is.